Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації «Детальний план території в районі будівництва Свято-Троїцької Церкви по вул. Гоголя в с. Калашники Полтавського району Полтавської області»
Відповідно до статті 10 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку», з метою визначення обсягу досліджень, методів екологічної оцінки, рівня деталізації інформації, яка включається до звіту про стратегічну екологічну оцінку (далі – СЕО), та необхідності здійснення СЕО замовник подає заяву про визначення обсягу СЕО до місцевих органів управління. Визначення обсягу СЕО, дозволяє сфокусувати звіт на важливих питаннях охорони довкілля, у тому числі для здоров’я населення, для громадськості та зацікавлених сторін.
Враховуючи вище вказане, надаємо на розгляд заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації «Детальний план території в районі будівництва Свято-Троїцької Церкви по вул. Гоголя в с. Калашники Полтавського району Полтавської області».
1) Замовник.
Виконавчий комітет Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області
Адреса: 38754, Україна, Полтавська обл., Полтавський р-н., с.Мачухи, вул.Історична,1
Виконавець – ФОП Злобинець О.В.
2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
Містобудівним проєктом «Детальний план території в районі будівництва Свято-Троїцької Церкви по вул. Гоголя в с.Калашники Полтавського району Полтавської області» вирішуються основні принципові питання планування території земельної ділянки для будівництва Свято-Троїцької Церкви.
Детальний план території для розміщення Свято-Троїцької Церкви по вул. Гоголя в с.Калашники Полтавського району Полтавської області на виконання вимог договору за №ЗОВ-018.10/21/21-ДПТ розробляється ФОП Злобинець О.В. на замовлення виконавчого комітету Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області.
Метою розробки зазначеної містобудівної документації є наміри уточнити та визначити:
- планувальну структуру і просторову композицію, параметри забудови та ландшафтної організації території проєктування;
- формування принципів планувальної організації забудови земельної ділянки з розміщенням Свято-Троїцької Церкви;
- всі планувальні обмеження використання території проєктування згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними вимогами;
- містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки;
- забезпечення комплексності забудови території;
- доцільність, обсяги, послідовність будівництва.
Детальний план території є містобудівною документацією з планування території на місцевому рівні, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
Детальним планом території уточнюється планувальна структура і функціональне призначення земельної ділянки, визначаються орієнтовні параметри забудови земельної ділянки, на якій планується розміщення церкви, визначаються планувальні обмеження використання території згідно з державними будівельними і санітарно-гігієнічними вимогами. При цьому враховано раціональне розташування об’єкту нового будівництва та можливість здійснення його інженерного забезпечення в межах території, що розглядається детальним планом, з урахуванням містобудівної ситуації, що склалася, положень Схеми планування Полтавської області та генерального плану населеного пункту 2019 року.
У детальному плані враховуються інвестиційні наміри будівництва для відповідної території, визначається етап будівництва на наступні 5 років (з терміну затвердження).
Загальна доступність матеріалів детального плану території забезпечується шляхом їх розміщення на веб-сайті відповідної сільської/районної ради та/або місцевих друкованих засобах масової інформації, а також у загальнодоступному місці в приміщенні органу виконавчої влади, крім частини, що належить до інформації з обмеженим доступом відповідно до законодавства України.
При розробці детального плану території враховуються: «Схема планування території Полтавської області», розроблена Українським державним науково-дослідним інститутом проєктування міст «Діпромісто» у 2012 році (затверджена шістнадцятою сесією Полтавської обласної ради шостого скликання від 23.05.2013); інформація земельного кадастру; генеральний план населеного пункту, розроблений ФОП Кіріченко А.А. у 2019 році.
3) Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Обсяг СЕО визначається переліком основних екологічних проблем, наявних на території, щодо якої здійснюється проєктування.
Проєктом детального плану дана оцінка існуючого стану території, що розглядається, та передбачені: основні принципи планування і забудови території, що розглядається, її функціональне використання, інженерне забезпечення, організація транспортного та пішохідного руху, зокрема шлях руху пожежного транспорту для забезпечення пожежної безпеки, розміщення місць паркування транспортних засобів, а також комплексний благоустрій території проєктування на виконання вимог ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території».
Даних щодо радіоактивного забруднення території проєктування немає. Видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку на території проєктування немає. Хімічно небезпечних об’єктів немає. Несприятливі гідрометеорологічні явища (паводки, провали, зсуви) відсутні.
Територія проєктування має сприятливі умови для будівництва і рівнинний рельєф.
На територіъ проєктування розміщується будівля Свято-Троїцької Церкви, святе джерело та місце відпочинку з декоративною клумбою.
Територія проєктування розташована в південно-східній частині села, поряд із територією житлової забудови, на якій розташовані садибні житлові будинки, по вулиці Гоголя, поряд розташовані території зелених насаджень загального користування.
Екологічна ситуація в межах зони огляду навколо території проєктування протягом останніх років залишається стабільною, випадків екстримально-високого рівня забруднення складових довкілля, підтоплення, зсувів, просідань поверхні території, хімічних викидів – дані відсутні.
В межах ДПТ об’єкти природно-заповідного фонду відсутні. Матеріали курортологічних ресурсів і медичного зонування для курортних районів – відсутні.
Основними об’єктами, які розташовуються проєктними рішеннями детального плану, є будівля Свято-Троїцької Церкви.
Транспортний зв'язок з територією, на яку розробляється Детальний план, здійснюється з існуючих доріг.
Розміщення нових елементів інженерної інфраструктури на території проєктування потребує влаштування нових транспортних шляхів в межах ділянки проєктування та поза її межами для забезпечення технологічних та протипожежних вимог.
Цінні зелені насадження в межах території проєктування відсутні. Проєктними рішеннями пропонується визначити території зелених насаджень загального користування (трав’яний газон, квітники, декоративні дерева та кущі) в межах території проєктування.
У проєкті передбачаються наступні заходи з благоустрою території:
- облаштування твердого покриття та проїздів;
- організація виїзду з території проєктування на виконання протипожежних вимог;
- влаштування тимчасових паркувальних майданчиків для відвідувачів, персоналу;
- з урахуванням вертикального планування, планується розмістити пішохідні доріжки по території проєктування;
- облаштування майданчиків з місцем для відпочинку відвідувачів та декоративною клумбою.
Основний перелік елементів благоустрою на території пішохідних комунікацій має включати: тверді види покриття, елементи сполучень поверхонь, озеленення, урни та контейнери для побутових відходів, освітлювальне обладнання.
Водовідведення проєктної території передбачається з підключенням каналізаційної мережі будівель церкви та туалету до перспективної централізованої каналізаційної мережі с.Калашники, згідно технічних умов експлуатуючої служби.
Інженерне обладнання проєктної території включає також мережу водопроводу для господарсько-питних потреб.
Для відведення поверхневих стоків з проєктованої території, враховуючи рельєф місцевості передбачається здійснити відкритою водовідвідною системою. Джерел забруднення поверхневих стоків нафтопродуктами та іншими забруднюючими речовинами на території проєктування немає.
4) Ймовірні наслідки:
Ймовірні наслідки діяльності – в проєкті детального плану території враховано вимоги Конституції України; Земельного Кодексу України; Закону України «Про енергозбереження»; Закону України «Про основи містобудування»; Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»; ДБН Б.1.1-14:2012 Державні будівельні норми України. «Склад та зміст детального плану території»; ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»; ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»; Правила охорони електричних мереж, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №209 від 04.03.1997; ДСТУ Б Б.1.1-17:2013 «Умовні позначення графічних документів містобудівної документації»; ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів» тощо.
а) Для довкілля, у тому числі для населення.
Ймовірні види впливу на навколишнє середовище:
– викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел, розрахункові та фактично заміряні приземні концентрації яких не повинні перевищувати значення гранично допустимих концентрацій (ГДК), та пересувних джерел забруднення, а саме викиди автомобільного транспорту та технологічного транспорту, передбаченого для процесу будівництва об’єкту;
– в період будівництва об’єктів та в процесі експлуатації вплив на водне середовище відсутній. Водопостачання – мережа господарсько-питного водопроводу. Каналізація – мережа проєктної комунальної каналізації.
– на соціальне середовище – створення нових об’єктів «духовного» відпочинку людей, проведення робіт по благоустрою та впорядкуванню території.
б) Для територій з природоохоронним статусом.
Об’єкти та території природно-заповідного фонду на території проєктування відсутні, отже вплив не передбачається.
в) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
Транскордонний плив відсутній.
5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено.
Придатність до забудови на стадії розробки Детального плану території визначається виходячи з найбільш раціонального її використання, ефективного розміщення всіх основних елементів об’єктів і їх структури, організації вертикального планування, створення чітких транспортних зв’язків, можливості розвитку завдяки резервуванню території, максимальному збереженню середовища існування людини.
Даним детальним планом на розрахунковий період передбачається розміщення громадського об’єкту духовно-просвітницького спрямування. Вільна від будівель, споруд та мощення частина земельної ділянки використовується для озеленення.
На планування проєктної території впливатимуть інженерно-економічні аспекти її освоєння під забудову та ряд природних умов: геоморфологічні (форма рельєфу, крутизна схилів), геологічні (будова і склад залягаючих порід, їх несуча спроможність), гідрогеологічні (фізико-хімічний склад і рівень ґрунтових вод).
При розробці детального плану проєктної території основними нормативними документами є: Державні будівельні норми – ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій", Санітарні правила № 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів», ДБН Б.2.4-3-95 «Генеральні плани сільськогосподарських підприємств».
6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Перевірка матеріалів Детального плану території, розділу «Заходи з охорони навколишнього середовища та раціонального використання природних ресурсів», на відповідність діючим нормативно-правовим документам у цій галузі. Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єкту, які можуть мати значний вплив на довкілля (в разі наявності).
7) Заходи, які передбачаються розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
З метою дотримання стану навколишнього середовища на належному рівні, який вимагають чинні нормативні акти, документацією передбачається ряд планувальних та інженерних заходів до яких відносяться:
1. Заходи, що впливають на всі компоненти середовища і в цілому покращують санітарно-гігієнічні умови:
- проведення забудови згідно нормативних вимог з наміченою містобудівною документацією та функціональним зонуванням;
- інженерна підготовка території та вертикальне планування, благоустрій, озеленення, влаштування твердого покриття проїздів;
- застосування сучасного технологічного обладнання
2. Заходи, що поліпшують стан повітряного басейну:
- озеленення та впорядкування зелених насаджень.
- влаштування зелених насаджень спеціального загального користування (трав’яний газон, дерева та кущі) в межах ділянки проєктування та поза її межами в місцях, де це можливо.
3. Заходи, що покращують стан підземного водного басейну:
- застосування мережі господарсько-питного вопопроводу;
- санітарне очищення — облаштування майданчиків контейнерів для збирання відходів.
Проєктними рішеннями детального плану території земельної ділянки під будівництво Свято-Троїцької Церкви по вул. Гоголя в с. Калашники Полтавського району Полтавської області не передбачається організація планової діяльності, яка б спричинила негативні наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров’я, флори, фауни та біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об’єктів тощо.
У випадку виявлення при проведенні робіт археологічних об’єктів необхідно зупинити роботи та повідомити про це органи охорони пам’ятників.
Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, сучасні альтернативні джерела енергії, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.
8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» у разі необхідності проведення повномасштабної процедури СЕО.
9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання.
Пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника до виконавчого комітету Мачухівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, за адресою: 38754, Україна, Полтавська обл., Полтавський р-н., с.Мачухи, вул.Історична,1 протягом 15 днів з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті районної ради https://machtg.gov.ua/
Додатки:
- Проєктний план до детального плану території на 1 арк. в 1 прим.;
Сільський голова В.В.Білокінь